background
Sem-Pro Media
Stories

4 zasady skutecznego Real Time Marketingu

by admin, 14 czerwca 2019

 

RTM to nic innego, jak marketing prowadzony w czasie rzeczywistym. Reagowanie na bieżące wydarzenia, niewielkie afery czy ogłoszone nowinki ze świata, nadaje niesamowitej dynamiki prowadzonemu profilowi, ale także autentyczności, a to bardzo ważna kwestia. Rozejrzyj się po swoich mediach społecznościowych, szczególną uwagę zwróć na Twittera. Możesz natknąć się tam na wiele błyskawicznych akcji marketingowych, które wymyślone i zaprojektowane zostały w ciągu kilku minut – są one odpowiedzią na bieżące wydarzenia.

Jednym z przykładów RTM może być błyskawiczna reakcja na wynik meczu reprezentacji lub posty związane z pogodą, czy spektakularną wpadką gwiazdy. Należy jednak pamiętać o tym, że posty RTM powinny być rzetelne i celne. Oznacza to, że musimy być czujni na pojawiające się w sieci fake newsy – reakcją na nie możemy sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Działania tego typu wymagają od nas refleksu, czujności i zaangażowania. Bardzo często sytuacje, które mogą zostać rozdmuchane viralowo pojawiają się o późnych, nocnych godzinach, co nie zawsze pozwala na szybką reakcję.

Co robić żeby RTM był skuteczny?

1) Poznaj swoich fanów.
To Twoi fani generują zasięgi, komentują i dzielą się dalej postami. Chcesz być skuteczny? Musisz publikować treści, które są chętnie oglądane przez Twoich odbiorców, a żeby to robić musisz poznać ich upodobania.

2) Wchodź w interakcje.
Nie bój się pytać swoich odbiorców: co myślą, co chcieliby zobaczyć, co chodzi im po głowie. Publikuj posty fanów na wall-u, a poczują się docenieni i w przyszłości chętniej będą wchodzić w interakcje.

3) Nie bój się krytyki.
Subiektywne interpretowanie zdarzeń może spotkać się z krytyką, ale takie podejście jest bardziej wartościowe. Pełen obiektywizm i wyważone wypowiedzi są zwyczajnie nudne. Nie unikaj odpowiedzi na trudne pytania i dyskutuj ze swoimi fanami. Pamiętaj jednak o zachowaniu zasad kultury i dobrego wychowania.

4) Bądź szybki i spontaniczny.
RTM nie musi być działaniem, które nie może zostać zaplanowane z wyprzedzeniem. Na wiele wydarzeń można przygotować się dużo wcześniej, np.: na zawody sportowe, premiery długo wyczekiwanych filmów lub wybory, a nawet niektóre zjawiska astronomiczne, jednak nie wszystko możemy przewidzieć. Jeśli tylko reklama będzie spójna z naszymi dotychczasowymi działaniami nie powinniśmy martwić się o jej pozytywny odbiór.

Nie bój się ryzykować, czasem trudno przewidzieć, co spodoba się klientom Dobrze zrobiony RTM może zapewnić marce znaczny wzrost zainteresowania wśród potencjalnych klientów, a to zwykle pozytywnie wpływa na sprzedaż.

by admin

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fb ig
2019 © SEM-PRO MEDIA