Sem-Pro Media
Stories

Facebook Pixel

by admin, 19 lipca 2019

Obecnie, ze względu na RODO, na naszych stronach internetowych pojawiają się prośby o zaakceptowanie polityki strony, wykorzystanie pixeli, danych analitycznych i wiele więcej. Użytkownicy wreszcie widzą z jakiej ilości danych strona korzysta, lecz czy dobrze interpretują te informacje i czy słusznie unikają akceptowania ciasteczek czy pixeli?

Czym jest pixel Facebooka?

Pixel śledzący jest to fragment kodu, który monitoruje działanie użytkownika na stronie. Główne zadania kodu to monitorowanie, zbieranie informacji i raportowanie, lecz dane są w pełni anonimowe, co oznacza, że nie można ich bezpośrednio powiązać z konkretną osobą. Pixel daje znać Facebookowi, co konkretnie użytkownik robił na Twojej stronie. Funkcje remarketingowe wykorzystuje Facebook ID i zebrane dane do przedstawienia odpowiednich reklam, lecz dzieje się to wyłącznie w obrębie systemu.

Dodatkowym elementem, do którego wykorzystywany jest pixel, jest śledzenie konwersji, czyli zrealizowania zakładanego przez reklamodawcę celu przez aktywność użytkownika. Bez tego kodu nie jest możliwe tworzenie kampanii rozliczanych w inny sposób niż za CPC (reklamodawca płaci za kliknięcia użytkowników) czy CPM (reklamodawca płaci za ustaloną liczbę wyświetleń) poza stroną Facebooka.

Optymalizowanie reklam.

Facebook dąży do tego, aby wszystkie wyświetlane treści pasowały do nas, a co za tym idzie musi badać naszą aktywność i upodobania. Dzięki pixelowi możemy optymalizować reklamy względem pozyskanych danych analitycznych lub kierować spersonalizowaną reklamę do osób, które zainteresowały już nasze produkty, czy usługi. 

Co potrafi Pixel?

Pixel Facebooka pozwala śledzić 9 standardowych zdarzeń. Każde zdarzenie zawiera swoje własne parametry, które można dostosować do celów swojej firmy.

Zdarzenia standardowe :

  1. 1. Wyświetlenie zawartości.
  2. 2. Wyszukiwanie.
  3. 3. Dodanie do koszyka.
  4. 4. Dodanie do listy życzeń.
  5. 5. Zainicjowanie transakcji zakupu.
  6. 6. Dodanie danych płatności.
  7. 7. Dodanie zakupów.
  8. 8. Pozyskiwanie kontaktów.
  9. 9. Zakończenie rejestracji.

by admin

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fb ig
2019 © SEM-PRO MEDIA