Sem-Pro Media
Stories

7 zasad dobrego digital marketingu

by admin, 20 sierpnia 2019

1. Poznaj swojego klienta.

Bądź na bieżąco z potrzebami klienta. Zaplanuj comiesięczne spotkania ze swoim zespołem pomocy technicznej i zespołem sprzedaży, róbcie burzę mózgów. Najlepsze pomysły dotyczące treści będą pochodzić ze źródła, czyli od Twojego klienta. To jego zdanie jest najważniejsze. Pamiętaj jednak, że to Ty masz doświadczenie i jesteś specjalistą – rozmawiajcie, dyskutujcie i słuchajcie się wzajemnie, a znajdziecie skuteczne rozwiązania.

2. Dopasuj treść do każdego etapu ścieżki kupującego.

Nie ma sensu kierowanie reklamy na demo produktu, jak również tworzenie oferty
i reklamy, gdy jesteśmy dopiero na etapie budowania świadomości marki. Reklamę należy dopasować do oczekiwań klienta, ale także zaplanować ją w odpowiednim czasie i dla konkretnego produktu bądź usługi. Takie działanie musi być bardzo dobrze przemyślane
i zaplanowane.

3. Nie pisz tylko o swoich produktach lub usługach.

Nie pisz wyłącznie o oferowanych przez siebie produktach lub usługach na profilu
w social mediach. To może natychmiast odstraszyć każdego, kto nie jest na etapie decyzji zakupowej. Zamiast tego zainwestuj czas w edukowanie, dowiedz się czym interesują się Twoi odbiorcy docelowi i opracowuj treści, które dopasowują te zainteresowania do tego, co może zaoferować Twoja marka. Na przykład, jeśli sprzedajesz ekspresy do kawy, możesz stworzyć serię wpisów, w której opowiesz o sposobach parzenia kawy na świecie, najbardziej popularnych dodatkach lub jej rodzajach. Najpierw musisz rozbudzić zainteresowanie.

4. Skoncentruj się na perspektywie długoterminowej.

Skoncentruj się na zaufaniu i budowaniu relacji. Rozumiemy presję, by każdego miesiąca dostarczać, jak najwięcej klientów do działu sprzedaży. Ale stosując taktyki krótkowzroczne, które generują chwilowy skok, ostatecznie nie spowodujemy, że Ty lub Twoi klienci odniesiecie sukces w perspektywie długoterminowej. Powinniśmy skupić się na generowaniu popytu poprzez pomocne i ukierunkowane na klienta kampanie.

5. Włącz SEO do ogólnej strategii.

Pozycjonowanie bloga czy strony na wysokie miejsca w wyszukiwarkach ma swoje zalety, włączenie strategii SEO do działań marketingowych i pisanie postów na bloga jest najlepszym sposobem na długofalowy wzrost ruchu na stronie. Skorzystaj z witryn takich jak SEMStorm lub SEMRush, aby dowiedzieć się czego ludzie w Twojej branży szukają
i o czym mówią. Jest to pierwszym krokiem do maksymalizacji potencjału Twojej strony.

 

6. Zrozumieć szerszy obraz, analizując skuteczność reklamy.

Jeśli reklama nie jest skuteczna, nie patrz tylko na sam jej przekaz, ale sprawdź, czy istnieje rozbieżność między tym, czego ktoś szuka, a stroną docelową, na której kończy. Mając na uwadze ten szerszy obraz, gdy zobaczysz „złą” reklamę, spójrz na wszystkie elementy kampanii, aby określić, które z nich wymagają optymalizacji .

7. Pozostań elastyczny, gdy zmieniają się preferencje odbiorców.

Świat marketingu cyfrowego ciągle się zmienia – firmy muszą stale dbać o to, by ich strategia pozostała odpowiednia dla docelowych odbiorców. Na przykład, jeśli kierujesz reklamy do grupy, która jest przede wszystkim aktywna na Instagramie, skup się na tej platformie i rozważnie wykorzystuj zasoby do tworzenia angażujących historii, zamiast spędzać zbyt dużo czasu na tworzeniu filmów na YouTube. Zwróć jednak uwagę na to, czy i kiedy zmieniają się preferencje odbiorców.

by admin

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fb ig
2019 © SEM-PRO MEDIA