Pozycjonowanie stron jest bardzo ważne, jeśli chcesz, żeby ktoś przeczytał Twoje treści. Bez pozycjonowania twoje artykuły zginą w tłumie.
Z tego artykułu dowiesz się, na czym polega pozycjonowanie stron www, kiedy widać pierwsze efekty pozycjonowania oraz czy warto w 2021 r. zająć się pozycjonowaniem?
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to inaczej SEO (z ang. Search Engine Optimization). Jest to proces, który polega na optymalizowaniu treści pod kątem wyszukiwarek. Jest to sposób na pozyskanie na stronę organicznego (darmowego) ruchu.
Warto skupić się na wyszukiwarce Google, gdyż korzysta z niej ok. 95% internautów.
Żeby strona pozycjonowała się wysoko w wyszukiwarce, musi być spełnionych kilka kluczowych warunków.
Po pierwsze, treści muszą być zoptymalizowane pod kątem algorytmów Google.
Google lubi, gdy treści na stronie:
- Zawierają nagłówki h1, h2, h3, h4.
- Są urozmaicone w wypunktowania.
- Najważniejsze informacje w artykule są pogrubione.
- Są przejrzyste i niosą wartość dla użytkowników.
- Zawierają słowa lub całe frazy kluczowe, dzięki którym artykuł ma szansę wyżej się pozycjonować. Słowa kluczowe składają się z pojedynczego słowa np. piec, suszarka, komin, podczas gdy fraza kluczowa składa się z kilku słów, czyli np. piec na gaz, suszarka Remington, komin wentylacyjny systemowy.
Na pozycjonowanie stron również wpływa czas spędzony użytkownika na stronie, szybkość ładowania się strony oraz ilość linków zewnętrznych prowadzących do strony (tzw. link building).
Google nie lubi, gdy treści na stronie:
- Zawierają błędy (częsty błąd 404),
- Dublują się.
- Są pisane typowo pod wyszukiwarki tym samym nie dając żadnej wartości osobie odwiedzającej daną stronę.
Kiedy widoczne są efekty pozycjonowania?
Efekty pozycjonowania różnią się w zależności od stażu domeny oraz ilości treści na stronie. Zwykle łatwiej jest wypozycjonować strony z dłuższą historią niż świeżo powstałe domeny.
Pierwsze efekty pozycjonowania najczęściej są widoczne po ok. 5-8 miesiącach pracy.
Warto wspomagać naturalne pozycjonowanie ruchem pochodzącym z innych kanałów social media, takich jak Facebook, Instagram czy Linkedin.
Dlaczego warto pozycjonować swoje treści?
Pozycjonowanie treści pozwala docierać do coraz szerszego grona odbiorców.
Wyższe pozycjonowanie się w wyszukiwarkach umożliwia:
- Większą sprzedaż usług/produktów.
- Zdobycie zaufania wśród nowych użytkowników.
- Przewagę nad konkurencją.
Bez pozycjonowania strony można pisać do Internetu niczym do szuflady, ponieważ jeśli treści nie będą wyświetlały się na pierwszej stronie wyszukiwarki, prawdopodobnie nikt ich nigdy nie przeczyta.
Z przeprowadzonych badań wynika, że największy ruch pozyskują strony w TOP 3, czyli 3 pierwsze wyniki wyszukiwania. Jest o co grać!