Google Ads (dawne Google AdWords) – co to jest i co jeszcze warto wiedzieć?

Internet stale się rozwija, a co za tym idzie oferuje coraz więcej możliwości. Wiedzą o tym dobrze przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się właśnie tam przenieść większość swojego biznesu. To właśnie tam szukają oni swoich potencjalnych klientów i prowadzą z nimi dyskusje i rozmowy. Co najważniejsze, to właśnie w sieci mogą się oni najbardziej wypromować i srać rozpoznawalna marką. Wykorzystują oni do tego różne narzędzia, ale wciąż najpopularniejsze pozostaje Google Ads, dawniej Google AdWords- co warto o tej usłudze wiedzieć?

Google Ads- czyli co?

Każdy chyba zna powiedzenie, że to reklama jest dźwignią handlu. Okazuje się, że jest ono jak najbardziej prawdziwe, a Google Ads pozwala przedsiębiorcom je realizować. Google Ads to swoisty system reklamowy, który należy do lidera Google. Dzięki niemu możliwe jest promowanie własnego biznesu, produktów czy usług w najbardziej obleganych miejsca w sieci- czyli w wyszukiwarkach. Reklame Google Ads można poznać po tym, że zazwyczaj wyświetla się ona w najwidoczniejszych miejscach strony internetowej. Nad sponsorowanymi linkami jest widoczny charakterystyczny napis „Reklama”.

Google Ads- licytowanie stawek

Reklamy w Google Ads to reklamy PPC czyli pay per click. Oznacza to, że przedsiębiorcy płacą tylko i wyłącznie wtedy, kiedy ktoś w daną reklamę kliknie. Google Ads działa jednak na zasadzie aukcji, gdzie konieczna staje się licytacja stawek np. danych słów kluczowych, w odpowiedzi na które, wyszukiwarka pokaże naszą reklamę. Głównym wskaźnikiem jest CPC czyli cost per click co oznacza koszt jednego kliknięcia reklamy, która wyświetli się w odpowiedzi na wpisaną frazę kluczową. Wysokość zadeklarowanej stawki jest wówczas niezwykle istotna, ponieważ to właśnie dzięki nim możliwe jest pojawienie się reklamy na pierwszym miejscu, wyprzedzając w ten sposób konkurencje

Google Ads- modele rozliczeń

W Google Ads dominuje model rozliczenia CPC jednak przedsiębiorcy mają do wyboru jeszcze kilka innych możliwości. Otóż można się rozliczyć w modelu:

  • CPA czyli cost per action- płaci się za wykonaną przez użytkownika akcję np. konwersję czy dodanie do koszyka
  • CPM czyli cost per mile- jest to koszt za tysiąc wyświetleń, a naliczanie rozpoczyna się gdy reklama była widoczna w 50 % przez co najmniej sekundę
  • CPV czyli click per view- jest to cena za obejrzenie filmu reklamowego. Opłata jest naliczana w momencie kiedy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu.
  • ROAS czyli return on ad spend- to zwrot nakładów na reklamę, w tym przypadku stawki są automatycznie ustawiane przez Google Ads.

Najnowsze artykuły

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj